Jak si vytvořit jednoduchou analýzu klíčových slov

Co se osvědčilo nám při hledání klíčových slov?

Excelovská tabulka 😊. Díky tabulkám můžeme slova filtrovat, dělat si grafy, statistiky atd.

Ještě než vůbec začneme plnit tabulky, tak si dáme malý společný nakopávací brainstorming. Do klasické myšlenkové mapy zapisujeme co nás (některé daným tématem nepolíbené) napadá a zajímá. Na co bychom se jako zákazník vyhledávač ptali, abychom získali odpověď. Upřímně, někdy je takový brainstorming efektivnější než hledání KW na počítači.

Zkuste si to a uvidíte, co vás nad dobrou kávou, megasacharidovými dobrotami a s nohama na stole napadne 😀

Tak, a teď vážně, tady jsou tipy jak si začátečník může udělat vlastní jednoduchou analýzu klíčových slov.

Jak postupovat:

  • vytvořit si tabulku, do které se budou klíčová slova zadávat (kvůli přehlednosti)
  • zápis klíčových slov (všechna, která napadnou; možnost vytvoření myšlenkové mapy; najít klíčová slova pomocí nástrojů na webu, které jsou dostupné zdarma)
  • pročištění tabulky (seřadit slova např. podle abecedy)
  • smazat duplicity, podobná a příbuzná spojení označit shodnou barvou nebo je nakopírovat do tematických bloků
  • přiřazení klíčových slov pro jednotlivé podstránky

Pozn.

  • existuje více způsobů a nástrojů, ovšem je důležitý cíl – tedy soupis všech důležitých slov
  • nezapomeňte ale, že KW nejsou Pokémoni – nemusíte je mít úplně všechny

Kde klíčová slova hledat?

  • našeptávače Google nebo Seznam
  • Google a Seznam – související vyhledávací dotazy
  • Seznam – statistika hledanosti (dole)
  • Sklik+ Google Ads – návrhy klíčových slov
  • Search konzole (důvěrná jen pro váš web, ukáže vám pozice daných slov, upozorňuje na chyby a indexace)
  • vlastní web
  • zákazníci /přátelé
  • konkurenční web (nástroj XENU nebo SEO Screaming Frog nám umožní “opsat”  titulky a  jisté fráze od konkurence)
  • magazíny, blogy,recenze,sociální sítě,…. 

Při tvorbě KW používáme i nástroje:

  • Semor
  • Xenu
  • Seo screaming frog
  • Marketing Miner
  • Keyword Tool
  • Collabin

O nich podrobněji v dalších článcích.

Na co myslet při analýze klíč. slov

  • relevance
  • četnost hledání
  • konkurenčnost
  • obecná X konkrétní slova, jednotná / množná čísla
  • slova bez X s diakritikou
  • obchodní potenciál
  • long tail

Hodně štěstí při tvoření vaší analýzy klíčových slov.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.