Výběr a použití správné barvy je jeden z kroků, který vás přivede k úspěchu. Zdá se vám to přehnané? Věřte tomu. Barva totiž ovlivňuje první dojem. A podle statistiky až 80% zákazníků opouští web pokud se mu na první dojem nelíbí. Znáte to, když jste v obchodě a vybíráte podle obalu? Náš mozek pobírá rychleji barvy než slova.
Existují psychologické výzkumy, které zkoumají, jak lidé vnímají barvy a jak je ovlivňují při nákupním chování. Velcí i malí hráči na trhu tohoto rádi využívají s cílem přilákat svou cílovku k jejich produktům nebo službám.
Z výzkumů například vyplývá, že plných 93% nakupujících vnímá v prodejně barevnost výrobků, 85% nakupujících deklarovalo, že barevnost výrobků má vliv na jejich nákup a 80% vnímá barvy ve spojitosti se značkami výrobků a služeb.
Tipy jaké barvy jsou atraktivní pro zákazníky v různých typech nákupního chování?
Mnoho z nejúspěšnějších světových značek použilo psychologii barev při budování své značky.
Fialová = moudrost, tvořivost, vznešenost – ( kosmetika )
Oranžová a žlutá = optimismus, štěstí, nákupy, logika
Červená = lidské tělo, chuť, srdce, pohyb, vášeň, vzrušení – ( výprodeje )
Zelená = zdraví, klid, příroda, rovnováha, relaxace – ( ekologické výrobky, relaxační služby )
Šedá =praktičkost, solidarita, nadčasovost, klid
Černá = autorita, moc, pevnost, stabilita, inteligence
Modrá = voda, mír, důvěra, bezpečnost, spolehlivost, produktivita
Růžová = nevinnost, jemnost, ženskost, citlivost, relaxace
Bílá = mír, bezpečí, čistota, neutralita
Hnědá = domov, útulnost, čokoláda
Pozor také na to, kdo je vaše cílovka. Muži mají rádi výrazné barvy, hnědou, oranžovou. Ženy zase fialovou a pastelové barvy.
Zdroj: mistoprodeje.cz, 99designs.de,