Jaké jsou výhody SEO oproti PPC?

Spousta z vás se na ně dívá jako na dva protivníky, ale není tomu tak, oba systémy spolu mohou dobře fungovat.

Je ovšem důležité nastavit správně kampaně.

PPC neboli Pay Per Click – platba za kliknutí.

Výhody PPC reklamy

  • Objeví se ihned ve vyhledávání – zařadit se na přední pozici přirozenými výsledky může trvat i měsíce, záleží na Vaší konkurenci, PPC reklama vám tohle usnadní a dostane vás na první místa
  • Cílení na daný text – v přirozených výsledcích je to složité, vyhledavač použije popis webu, výsek z klíčových slov apod. Nemáš tedy přesnou kontrolu nad tím, jaký text bude do reklamy použit. U PPC si text zvolíš sám.
  • Cílení na stránku – U neplacené reklamy vyhledavač sám vybere stránku kterou považuje za nejrelevantnější např. podle hodnocení ostatních uživatelů. V placené reklamě si stránku určíte sami, podle reklamy na níž směřujete např. svoji akční nabídku
  • Regulovaná reklama – reklama zdarma se zobrazuje všem, stále dokola a po celé republice. Placená se dá regulovat  – tedy aby se zobrazovala v určitý den, hodinu, pouze v určitých městech apod. podle vašich zadaných požadavků, tak aby byla efektivní a přivedla k vám co nejvíce zákazníků.

SEO – optimalizace pro vyhledavače. Cílem SEO je dosáhnout toho, aby se webová stránka v organických (= neplacených) výsledcích vyhledávání zobrazovala na co nejvyšší pozici. Pozici v organickém vyhledávání si nelze koupit; musíte Google „přesvědčit“, že váš web nabízí zajímavý obsah.

Výhody SEO oproti PPC:

  • Kliknutí je zdarma – v této reklamě neplatíte za proklik (jak je tomu u PPC reklamy), zákazníci k vám na web přicházejí zdarma. Pokud máte v reklamě dobrou pozici, uživatelé na vaši reklamu kliknout a dostanou se tak na váš web.
  • Dlouhodobé výsledky – díky této reklamě máte zaručené dlouhodobé výsledky, jakmile se dostanete na první příčky v reklamě, je pravděpodobné ,že si je po delší dobu udržíte. Návštěvnost zde klesá postupně. Kdyžto u PPC reklamy je skok jakmile nastavenou reklamu vypnete velký, budete mít sice stávající zákazníky, ale návštěvnost rapidně klesne.

Obecně je ovšem dobré zaměřit se na obě reklamy současně a propojit je. Reklamy se vzájemně podporují. Pokud máte dobře nastavenou reklamu Seo můžete časem snížit náklady na PPC reklamu nebo ji vypnout úplně.

Rada na závěr – nezapomínejte i na jiný druh reklamy a to i mimo internet…..

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.