14 nejčastějších SEO chyb v e-shopech

Pokud vlastníte nebo spravujete e-shop a chcete se dozvědět, na jaké chyby si dát pozor, určitě čtěte dál. Zjistíte, jaké SEO chyby dělají majitelé e-shopů nejčastěji a jak je snadno napravit. U naprosté většiny e-shopů je možné vše dát do pořádku pouze malými technickými zásahy.

Záplava e-shopů v Čechách je obrovská a vyniknout mezi konkurencí je rok od roku těžší. Přestože jsou firmy podobné, každá může mít naprosto odlišný business model a naopak stejné modely mohou být úspěšné každý jinak. Je třeba se tak opravdu zamyslet nad svým podnikem, sortimentem, prozkoumat konkurenci a přinést zákazníkovi „něco navíc“.

Je nutné si uvědomit, že SEO nejde zapnout, nastavit, koupit, atp. SEO je dlouhodobá práce, založená na plánu, jehož cílem je přilákat zákazníky pomocí vyhledávačů.

V Česku je přes 43 tisíc e-shopů. Přitom Česká obchodní inspekce odhalila chyby až u 83 % z nich. Abychom tohle procento snížili, rozhodli jsme se pro vás shrnout 14 nejčastějších chyb.

  1. málo/žádné popisky zboží
  2. duplicita popisků s konkurencí – jedinečnost textů
  3. špatné používání filtrů (špatně nastavené URL filtrované stránky)
  4. duplicitní/chybějící titulky (= to co vidíme na záložce) nebo jejich názvy jsou příliš dlouhé či krátké
  5. duplicitní/chybějící metapopisky (metadiscription) = text popisu stránek, který by měl přiblížit zákazníkovi o čem stránka vlastně je
  6. žádné nebo špatně zvolené nadpisy (minimálně H1, H2)
  7. špatně zvolené URL (příliš dlouhé nebo nezajímavé)
  8. chyby v přesměrování
  9. nejsou zapnuté metriky (konkrétně modul eCommerce v Google Analytics) – nejsou statistiky odkud zákazník přišel, jak dlouho zůstal na webu, reporty o nákupech apod.)
  10. nejsou zapojeny recenze na produkty (tzn. nulové budování důvěry)
  11. špatně pojmenované kategorie v e-shopech
  12. pomalé načítání stránek (mnoho grafiky, tlačítek, interaktivních prvků)
  13. přehnané využívání klíčových slov (vyhledávač vyhodnotí jako Spam)
  14. nepoužívání tzv. Long tailů

Všechny tyto faktory jsou důležité nejen při rozjezdu e-shopu, ale i při jeho dalším provozu. Poučte se z chyb konkurence a vyšvihněte své podnikání zase o kus nahoru!

Tagy:
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.