Proč je long tail důležitý nejen pro e-shopy?

Long tail je pojem spadající do SEM ( Search engine marketing). Přímo souvisí s analýzou klíčových slov, se SEO a PPC reklamou.

V překladu jej můžeme nazvat jako „dlouhý ocas“, tedy delší  a specifičtější slovní spojení, která uživatel zadává do vyhledávačů.

Pokud uživatel chce nějaké konkrétní zboží, pak jej vyhledává přímo s přesným názvem, typem či označením. Vyhledávače pracují na principu co nejpřesnějšího hledání a  z tohoto důvodu je důležité se na long taily zaměřit . Další důvod je cena v rámci PPC reklam . Příliš obecný název je velmi konkurenční a cena za obecná slova letí k výšinám. Ceny za long tail v rámco PPC reklam jsou naopak přívětivější.

Jeden příklad za všechny. Mladé ženě s vytříbeným vkusem dochází její nejoblíbenější parfém. Pokud hledá nejrozumnější cenu na internetu, pak nebude zadávat jen slovo „parfém“, ale zadá již jeho přesný název vč. počtu ml v lahvičce.

Tzn. do vyhledávače zadává např. „parfém Dolce gabanna light blue 100 ml“ a toto je náš long tail. Pokud bude mít e-shop nastavený tento long tail, je automaticky zařazen ve vyhledávačích na lepších pozicích než ten e-shop, který tento long tail nepoužívá. V rámci PPC se ukazuje také lépe než e-shop, který cílí na tento parfém obecnějším názvem a samotného majitele e-shopu tolik nestojí.

Monika D.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.