Trendy v nakupování se mění napříč celým světem. Vliv mají nově vznikající způsoby dopravy, platby a také rostoucí popularita e-shopů. Ta je v Česku rapidní. Na čemž se nejspíš nebude nic měnit. Spíše naopak. Koronavirus se totiž stal, a čím dál tím více stává, velkým milníkem v nákupních návycích. A to nejen u Čechů.
Kamenné prodejny zamířily na internet
I ti nejvíc konzervativní prodejci se v rámci záchrany svého byznysu museli vymanit ze svých návyků. Ti, co doposud odmítali nové technologie, platby kartou a online prodeje, se museli rychle přizpůsobit situaci, jinak by je to totiž mohlo přijít draho. A tak, aby nemuseli uzavřít své kamenné obchody, veškerou svoji nabídku přeorientovali na online. Provozovatelé restaurací a jídelních provozů se zase vrhli po hlavě do rozvozů apod.
Díky tomu si komfort online nákupů vyzkoušelo mnoho nových zákazníků. Ti byli víceméně donuceni objednávat většinu zboží z e-shopů. Tohoto pohodlí se už určitá část z nich nebude chtít vzdát ani po navrácení situace do normálu. Místo fyzického nakupování, stání ve frontách a podobně, si raději nakoupí jednoduše z pohodlí domova. A vše objednají a zaplatí třeba i z mobilu. Právě proto je letošní růst e-commerce odhadován až na dvojnásobek loňského růstu. Vše tedy naznačuje tomu, že majitelé e-shopů čeká velmi silný, úspěšný a pracovně náročný rok.