Pop-up okna se využívají pro propagování různých služeb nebo produktů, k nabídce slevových kuponů či ke sběru e-mailových kontaktů.
Vyskakovací okna se nejčastěji objevují hned při vstupu zákazníka na webovou stránku (nebo s krátkým časovým odstupem), nebo když chce stránky opustit (tzv. exit pop-up).
Důvod použití pop-upů je jasný – udržet o kousek déle zákazníka na webu, „přesvědčit ho” si něco objednat, zeptat se, apod. – prostě se ho snažit si „zaháčkovat”.
Pop-up se může zobrazovat napříč celým webem nebo jen na určitých (vybraných stránkách), ale nezapomeňte – méně je někdy více!
Další důvody pop-up okna:
Běžné pop-up okno obsahuje:
Pop up okna často obtěžují zákazníky, proto vznikly pop-up blockery (speciální filtry, které zabraňují vyskakování pop-up oken). Méně agresivní formou Pop up oken jsou tzv. pop-under okno, které uživatel uvidí až v momentě, kdy si zavře okno vyhledávače, tedy okno nepřekrývá obsah stránky.
My využíváme právě exitová okna. Neotravuje to uživatele hned při vstupu, ale máme poslední šanci si ho ,,zaháčkovat,,.
Využití Pop-up oken má však svá úskalí. Nejen v tom smyslu, že zákazníka mohou obtěžovat, ale i ve smyslu SEO optimalizace. Společnost Google totiž zavedla (v roce 2017) označování webů, která jsou přátelská pro mobilní zobrazování a jasně definuje velikost takových oken.