Vzdělávání zaměstnanců – bez strategie to nepůjde

Zaměstnanec – nejdůležitější součástka celého firemního motoru. Bez něj by to nešlo. Bez jeho síly, mentální kapacity, nápadů a času stráveného nad daným projektem. Je třeba myslet na to, že firemní vzdělávání by mělo fungovat jako prostředek podporující růst celé firmy.

Vzdělávání by také mělo být komplexní, systematické, kontinuální a měřitelné. Z tohoto důvodu by si každá společnost měla měla
vytvořit vzdělávací plán, který jasně definuje nutnost vzdělávání ve firmě. Tento plán se tvoří i z důvodu co nejefektivnějšího využití finanční prostředků a další vyhodnocování.

Ve vzdělávacím plánu by si majitel či ředitel měl zodpovědět následující otázky:

  • pro koho je vzdělávání vhodné?
  • v jaké oblasti potřebuji své zaměstnance proškolit?
  • je lepší využít vědomostí externích lektorů nebo zvládneme školení po vlastní ose?
  • máme vlastní protorové kapacity na vzdělávání nebo musíme poslat zaměstnance „do světa“?
  • jaký máme rozpočet na vzdálávání na určité období?
  • podle čeho vybírat vzdálávací instituce či lektory?
  • co můžeme očákavat od takového vzdálávání, co nám to přinese?
  • zvolit raději intenzivní krátkodobý kurz nebo dlouhodobý kurz?

Na základě těchto otázek by měl být každý schopen vyhodnotit vzdělávací potřeby a priority v tomto slova smyslu a vybudovat si efiktivní dlouhodbý plán pro školení „svých lidí“.

Monika D.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.