Chcete se stát marketingovým specialistou? Víme, jak na to!

Marketingový specialista, specialista marketingu, jak se stát specialistou marketingu, online marketing

Láká vás svět online marketingu? Zaujala vás práce marketingového specialisty, ale nevíte, kde začít? Máme pro vás řešení.

Tento dynamický obor vyžaduje teoretické znalosti i praktické dovednosti. V článku vám ukážeme kroky, které vás snadno dovedou na cestu specialisty online marketingu.

Prvním krokem k tomu, abyste se stali markeťákem, je získání teoretických základů.
Pokud jste marketingem nepolíbení a nemáte dostatečné akademické vzdělání, skvělým řešením mohou být online kurzy, ve kterých se seznámíte s hlavními oblastmi, jako je SEO (optimalizace pro vyhledávače), PPC (placená reklama), obsahový marketing, práce se sociálními sítěmi, marketingová strategie a další.

S tím vším vám pomůže i náš 4denní intenzivní kurz Komplexní online marketing v praxi“, díky kterému získáte ucelené a praktické znalosti, které je potřeba v online světě dobře znát. Kurz vám poskytne i hlubší vhled do činností, které jsou pro každého marketéra běžnou náplní práce.

Tento obor se neustále mění, což vyžaduje pravidelnou praxi a přizpůsobování se novým postupům a inovacím.

Po získání základních znalostí začněte tvorbou vlastních online projektů. Můžete například psát svůj blog, spravovat profil na sociálních sítích nebo si vytvořit zkušební web. Hledejte práci v marketingové agentuře nebo firmě na pozici junior specialisty, kde se setkáte se zkušenějšími kolegy, kteří vám předají potřebné dovednosti. Můžete zvážit také stáž nebo práci v neziskové organizaci, kde jde především o získání zkušeností, často však bez nároku na plat.

Praxí získáte reálné zkušenosti, pracujete na skutečných online projektech a zároveň se učíte od profesionálů v oboru.

Za velmi důležitou součást kariérního rozvoje považujeme i networking, který je skvělým prostředkem pro získání cenných kontaktů a aktuálních informací. Sledujte marketingové profesionály a účastněte se online webinářů, workshopů či konferencí, které vám toto vše umožní.

Dalším užitečným nástrojem je také profesní síť LinkedIn, na které můžete navazovat a budovat kontakty s odborníky, sdílet vlastní myšlenky a zkušenosti a sledovat aktuální dění. Pokud se na této síti aktivně zapojíte, zvýšíte vaši viditelnost v oboru a získání nových pracovních příležitostí.

V online marketingu se role specialisty dělí do několika úrovní – junior, mediorsenior. Každá z těchto pozic je určena délkou praxe, úrovní dovedností, odpovědností a schopností samostatné práce. Junior specialista obvykle začíná s 0-2 lety praxe a zaměřuje se na jednodušší úkoly.

Jakmile získáte dostatečné zkušenosti a dovednosti (obvykle po 2–5 letech praxe), vypracujete se na medior pozici, na které již pracujete samostatně, vedete vlastní projekty a podílíte se na strategickém rozhodování. Senior specialisté s více než 5 lety zkušeností často řeší komplexní projekty a odpovídají za celkovou strategii marketingových aktivit.

Ať už jste zkušený a ostřílený markeťák, nebo nadšený nováček, nezapomínejte na další vzdělávání, které je v tomto oboru naprosto nutné. Sledujte nové trendy a technologie, abyste své znalosti a dovednosti udrželi vždy aktuální.


Stát se specialistou marketingu vyžaduje proces zahrnující vzdělávání, sbírání praxe, navazování kontaktů a neustálý růst. Dobrá zpráva je, že začít můžete okamžitě. Díky online kurzům a moderním vzdělávacím možnostem to nikdy nebylo jednodušší. Uděláte i vy ten první krok?

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.