Meta description a popisek produktu

📩 LEKCE  5

Popisky zboží 

Díky správným popiskům můžete docílit toho, že zákazník nakoupí právě u vás.

Přesvědčte s pomocí textů zákazníky ke koupi. Nezapomínejte, že zákazníci si nemohou zboží vyzkoušet nebo zjistit, jak voní, jaké jsou na ohmat, jak chutnají, jak jsou těžké, proto nepodceňujte texty. Investice do textů se vám vrátí v podobě objednávek.

Jak je to možné? 

  1. díky popiskům zákazník najde váš e-shop (vracíme se myšlenkově ke kapitole o marketingu, kdy jsme si malinko vysvětlili jak fungují vyhledávače)
  2. popisek zákazníka informuje o produktu - co je zač, co umí, jak vypadá, jak se chová apod.
  3. díky popiskům budujete zákazníkovu důvěru (může vás považovat za odborníka v dané věci)
  4. díky popiskům můžete být jiní než je konkurence - tzn. můžete předat zákazníkovi informace, které jinde nedostane 
  5. popisky umí vzbudit emoce a potřebu zákazníka daný produkt vlastnit (takže vlastně daný produkt prodává)
  6. v e-shopu chybí prodavač (oproti kamenné prodejně), tudíž odpovědi na otázky zákazníků přináší právě popisek
  7. díky popiskům budujete se zákazníkem vztah

Nad každým popisem zboží je třeba přemýšlet z pohledu toho, o jaké zboží se jedná:

  • Výrobky technické, unikátní, luxusní nebo věci vyšší cenové kategorie je třeba popisovat podrobněji a navíc odborně, protože se očekává, že zákazník bude danou věc kupovat s rozumem, bude mít spoustu dotazů (třeba s daným produktem nemá žádnou zkušenost) a bude nad výběrem více přemýšlet. Ujistěte ho, že budete zákazníkovi nápomocní při výběru, koupi, ale i při možné reklamaci daného výrobku. V TOMTO PŘÍPADĚ MÁ PODROBNÝ POPISEK VELKOU SCHOPNOST PRODUKT PRODAT.
  • Pokud budete popisovat módu, módní doplňky nebo běžné potraviny, pak se předpokládá, že lidé budou kupovat více impulzivně, očima a celý produkt pak stojí spíše na dobrých fotografiích (o fotkách se zmíníme hned v další kapitole) . Zjednodušeně řečeno - chytnou produkt, který se jim líbí, který potřebují - vloží do košíku - zaplatí a čekají na doručení. Takového zákazníka text příliš nezajímá.  POPISEK TEDY NEMÁ TAK VELKOU MOC PRODUKT PRODAT.  I tak byste měli popisky využívat - už jen kvůli SEO a vyhledávání produktů ve vyhledávači. 
Příklad popisku zboží z rohlik.cz

Jak vyplnit META DESCRIPTION

DESCRIPTION pro vyhledávače a srovnávače  

META DESCRIPTION -  je druh HTML meta tagu, který stručně a výstižně popisuje obsah stránky, ke které náleží. Jeho délka by měla být v ideálním případě cca 140 znaků včetně mezer (maximum 160). Jsou to úvodní a nejpodstatnější věty k nabízenému zboží a  pomohou vám poutavěji zobrazit vaše stránky ve výsledcích vyhledávání.  Metadescription mají vliv na míru prokliku. Pokud není vyplněn, zůstává prázdný a Googlebot ho dle svého uvážení sám dosadí.  Pak vznikají nesmyslné texty, které zákazníky spíše odrazují. Pište smysluplné a lákavé sdělení, které zákazníkovi přenese hodnotnou informaci. Sdělení v meta description by mělo být originální a krátké s důvedem, aby zákazník odkaz rozkliknul a četl dál.

Snažte se uvádět co nejrelevantnější popis, který by měl obsahovat popis a specifikaci výrobku bez reklamy na dopravu zdarma, akce a daný obchod. Není povolena nadměrná interpunkce. Počet znaků v tagu DESCRIPTION není omezen, avšak ve fulltextu zobrazujeme pouze 200 znaků. Heureka i Zboží.cz v DESCRIPTION vyhledávají.

PŘÍKLAD: 

Produkt
Google Chromecast

description [popis]
Zařízení Chromecast se zapojuje do portu HDMI v televizoru a umožňuje streamování médií. Pomocí mobilního zařízení tak můžete do televizoru jednoduše přenášet oblíbené televizní pořady, filmy, hudbu, sport, hry a další obsah. Chromecast lze použít v kombinaci s iPhonem nebo iPadem, se systémem Android i Windows, s počítačem Mac a se zařízením Chromebook.

Jak na správný popisek produktu?

Popisky zboží souvisí velkou mírou s marketingem. Je třeba přemýšlet nad spoustou faktorů, ale ty nejzásadnější jsou:

1. VÍM, KOMU PRODÁVÁM A DRŽÍM SE KOMUNIKAČNÍHO TÓNU

Př.: Budete prodávat rockerské oblečení (samý cvoček, černá kůže, lebky apod.) A vy budete chtít popsat konkrétní bundu:

Uvádíme dva protikladné příklady popisku. Sami zhodnoťe, který úvod popisku je vhodnější:

Tako skvělá bundička bude slušet každému rockerovi. Je vyrobena z té nejjemnějí kůže a budete se v ní cítit jako v bavlnce atd.
Varianta 1
Tento kožený klenot ztělesňuje vše, co metalista musí prostě mít! Černé provedení, skvěle padnoucí střih, zapínací límec s cvoky a zipy na rukávech dodávají bundě ten správný ráz..
Varianta 2

2. NEPŘEJÍMÁM TEXTY OD DODAVATELE NEBO OD KONKURENCE

Nepřejímejte slepě popisky od dodavatele, nebo od konkurence. Vyhledávače mají nachystané různé algoritmy, které umí najít duplicitní texty, a váš e-shop pak nebudou mít ,,rádi,,. Čím více e-shopů má stejné texty (tedy texty, které jim dodal dodavatel), tím více vás může vyhledávač  nedoporučovat na zákazníkův dotaz (opět volně přeložíme - zůstane někde na 10 - 20 stránce ve vyhledávání a zákazník si vás tedy ani nevšimne). Dalším důvodem proč to dělat je, že budujete důvěru, předáváte na zákazníka  své emoce, zkušenosti a rady. Nezapomínejte, že pokud byste přejali texty od konkurence, pak je to plagiátorství, a pokud na to konkurence přijde, pak vám může přijít předžalobní výzva. 

Pokud vaši zákazníci vyhledávají obecné fráze, jako například „spací pytle“, vsaďte na tato slovní spojení. Zmiňte je v nadpisu, v popisu i popisku produktu. 

3. Z TEXTŮ SÁLÁ ODBORNOST

Většina e-shopařů prodává produkty z oboru, kterému rozumí. Produkty většinou zná jako své boty a tady nastává velká šance. Umět pomocí slov zákazníka přesvědčit, že právě vy jste tím odborníkem, vy jste ten, od kterého by měl zákanzík koupit, protože vy produktu rozumíte a v případě potřeby se na vás může obrátit. Nezapomeňte - e-shopů s podobným zaměřením zákazník najde téměř na každém virtuálním rohu.

Vraťme se např. k e-shopu, který prodává krby... přečtěte si výňatek z možného popisku zboží a posuďte sami - ze kterého popisku je patrné, že prodávající danému produktu rozumí?

 

V kamnech se může topit dřevem.
Varianta 1
Pro topení jsou doporučená dřevěná polena 25cm nebo 33cm dlouhá. Polena nesmí vyplňovat zcela prostor topeniště, měla by být min.o 5cm kratší než je rozměr topeniště, aby ke koncům mohl proudit spalovací vzduch. Dřevo by nemělo mít více jak 20% vody .
Varianta 2

4.  PŘI PSANÍ TEXTŮ MYSLÍM NA UŽITEK PRO ZÁKAZNÍKA

Suchý text o barvě, tvaru a funkcích daného produktu neprodává. Ale co opravdu přesvědčí zákazníka ke koupi je užitek, který mu produkt přinese. Proto nezapomeňte vypíchnout to nejdůležitější a nepopisujte jen parametry produktu, ale snažte produkt zákazníkovi maximálně přiblížit.

Opět si dovolíme malý příklad z oblasti krbů a kamen:

Krbová kamna La Nordica Flo. Kamna jsou vyrobena z krbové vložky, spalovací prostor je z odolné keramické vyzdívky Nordiker světlé barvy, ostatní části kamen jsou z masivní litiny. Dají se zakoupit v bílé nebo bordó barvě.
Varianta 1
Kamna Nordica Flo se hodí do novostaveb a nízkoenergetických domů. Díky vestavěnému ventilátoru dokáží za 2,3 kg dřeva vytopit až 283 m3. Kamna předávají do prostoru teplo výdechy ventilátoru a zároveň sálavým teplem přes kachlové obložení. Tímto jedinečným způsobem vytopí váš dům i během zimních dnů s teplotami hluboko pod bodem mrazu. Kamna jsou vyrobena z krbové vložky, která má třístupňové spalování a vysokou účinnost, spalovací prostor je z odolné keramické vyzdívky Nordiker světlé barvy, ostatní části kamen jsou z masivní litiny. Jednou z výhod těchto kamen je ventilační jednotka, která zajišťuje rovnoměrné proudění vzduchu do místnosti. Kamna mají dvojí spalování (vnitřní deflektor odráží teplo na rošt a zvyšuje tak vnitřní teplotu spalovací komory), díky tomu se zvyšuje účinnost kamen a zároveň se snižuje spotřeba paliva.
Varianta 2

👌TIP1: Odpovídejte zákazníkovi na možné otázky již v popisku zboží. Čím více odpovědí jim v textu nachystáte, tím méně budete muset vyřizovat dotazů (nebo tím méně budou zákazníci hledat odpovědi jinde - tedy u konkurence)

👌TIP2: Pokud nejste jazykově zdatní, máte problémy s českou gramatikou a hra s písmenky a slovy vás nebaví, pak doporučujeme využít spolupráci s nějakým Copywriterem. Tedy člověkem, kterého slova naopak baví a může vám vytrhnout trn z paty. 😉 

TIP3: Nezapomeňte, že hlavním úkolem popisku je konkrétní zboží prodat. Proto se nebojte u klíčových prouktů zmínit o výhodách nákupu právě u vás. Výhody najde každý zákazník ve službách - ať už je to servis, rychlost dodání nebo nějaké zvýhodněné balení. 

✏ CHECKLIST A ÚKOLY