Kontrola e-shopu před ostrým startem
LEKCE 1
Jisté pořekadlo praví - Dvakrát měř, jednou řež
A my říkáme - "Dvakrát kontroluj, než spustíš..." 🙂
Věříme tomu, že se vám do kontroly e-shopu asi vůbec nechce. Možná jste i netrpěliví a plni očekávání, co vám e-shop přinese, jak na něj budou reagovat zákazníci.
Nedivíme se. S největší pravděpodobností jste na svém e-shopu zanechali svou duši, řádově stovky hodin na věcech, které nejsou prakticky vůbec vidět. Ale nikdo jiný, než vy sami, váš
e-shop nezná lépe. Vy víte koncepci, vy znáte svůj záměr. Vraťte se úplně na začátek, kdy jste si řekli, že je čas založit e-shop. Pamatujete? Určitě jste měli jasnou představu - minimálně v tom - jak by měl vypadat a co by měl umět.
V našem kurzu jste si prošli velkými kapitolami a došli jste až na konec a jste těsně před finále. Pojďme spolu projít ještě posledním velkým celkem - kontrolou.
Celý tento blok se spolu zaměříme na "předletovou" přípravu, protože ostrý start by vás neměl ničím překvapit. A pokud překvapí, pak to budou zřejmě nějaké nepříjemnosti, které budete muset řešit už se zákazníkem. A pamatujte, že:
Pokud máte 10 zákazníků a všichni jsou velmi spokojeni - pak získáte maximálně 2 reference. Pokud bude všech 10 nespokojených, pak získáte minimálně 8 nepříznivých referencí...
V čem tkví taková kontrola?
Každý nový e-shop, každá nová prodejna, každé nové zboží - všichni jsou na tom podobně. Musí si získat důvěru svých zákazníků. Proto je potřeba klást velký důraz na kontrolu. My se postupně zaměříme na kontrolu čtyř důležitých celků:
- objednávka
- legislativa
- funkčnost
- vzhled
Jak na kontrolu?
Už jsme to nakousli - začněte u sebe. Projděte všechny základní věci, všechna nastavení (v dalších krocích si spolu všechno pěkně projdeme, nemusíte se bát)
Jakmile si jste jisti - požádejte někoho z blízkých, kteří znají váš záměr. Díky této skupině se dozvíte o různých překlepech
a drobných chybkách, ale nemusíte jim vysvětlovat váš záměr.
Posledním kotrolním bodem může být úplně cizí člověk. Díky člověku zvenčí dostanete velmi silnou zpětnou vazbu bez citového zabarvení. Tento člověk vám zastupuje vašeho budoucího zákazníka. Berte v potaz všechny připomínky.
CHECKLIST A ÚKOLY
DALŠÍ KROKY MODULU:
ZPĚT NA MODUL 1