Produktová videa

📩 LEKCE  9

Produktová videa

Nákupní rozhodování je občas citová záležitost. A proto vyvolání těch správných emocí patří k dobře nastavené značce. 

Lidé mají rádi videa. Vždyť Youtube je po Google druhý nejoblíbenější vyhledávač. A to je cesta i pro vás - cesta jak upoutat zákazníkovu pozornost, jak vysvětlit zákazníkovi, že vaše zboží potřebuje nebo jak jim ulehčí život. 

Videa jsou trendem, bohužel e-shopaři tohoto potenciálu nevyužívají naplno. Podle statistik mohou produktové stránky s videem zvýšit konverzní poměr až o 50%. Což je už docela silný argument, že?

Jak využít video na vašem e-shopu

Je vyšší pravděpodobnost, že si zákazník po shlédnutí videa pořídí daný produkt. Pakliže již máte odpovídající odezvu na sociálních médiích a publikujete občas na blogu, je pro vás vytváření video obsahu dalším krokem k podpoře prodejů či budování značky.

Popis vlastností produktu
Vhodné jsou u produktů jako jsou elektronika nebo spotřebiče. Produkty, u kterých můžete ukázat jakým způsobem fungují. 

Instruktážní videa
Instruktážní videa jsou také jednou z možností, jak zákazníkovi „přeložit” některé technické termíny do běžné řeči. Stejně dobře poslouží také návody k produktům, které vyžadují instalaci.

Poradenství s výběrem produktů
Jde o vhodný formát, pokud prodáváte více produktů s podobnými vlastnostmi. Takovýmto typem videa  usnadníte zákazníkovi výběr produktu.

Jednoduchá produktová videa
Jsou ideální na začátek a nemusí být nijak speciální. Úplně postačí produkt umístěný na otočné židli. Díky tomu bude zákazník lépe vnímat samotný produkt – jeho velikost, tvar, texturu, vlastnosti.

Zapojte příběh

 

Můžete psát o sobě, o produktech, o své firmě i o důvodech, proč vznikl váš e-shop. Zapojte návštěvníka stránky do příběhu a nalákejte ho na to, že může být jeho součástí, když u vás něco objedná. Spousta e-shopů svůj příběh má, ale málokdo jej využije ke své propagaci. To je velká škoda. Jak o sobě napsat příběh, radíme zde.

Kde vzít videa?

Nejlepší je natočit si vlastní. Než se do natáčení pustíte, nezapomeňte na styl komunikace vašeho e-shopu se zákazníky. I vaše videa by měla být ve stejném duchu. Uvědomte si co od videa očekáváte - počet shlédnutí, oblíbenost e-shopu, komentáře. Chcete budovat značku a povědomí o nabídce vašeho e-shopu nebo chcete přiblížit vaše produkty? Pokud produkty, měli byste se změřovat na ty, u kterých předpokádáte delší prodejní cyklus. Účinek videí je dlouhodobý a těžit z něj můžete roky. 

Nejjednodušší cesta je vložit video do Youtube kanálu. Odtud pak vkládáte přes odkaz přímo do produktové stránky, do blogu nebo na sociální sítě. Pokud byste video nahráli přímo do e-shopu, budete zbytečně zpomalovat načítání stránky a čerpat z volných GB prostoru, které vám platforma e-shopu poskytuje. 

 

Jak na to?

1. Natáčejte krátká videa - uživatelé dávají přednost videím o délce trvání maximálně 5 minut. Delší videa si spustí, ale neshlédnou je celá a tím jejich účinek klesá.

2. Stručné, krátké a výstižné - netočte bezduchá videa s minutovým záběrem na obal výrobku, zákazníky nezaujmou.

3. Založte si na Youtube vlastní kanál -  působí důvěryhodněji oproti videím nahraným pod jménem uživatele, ale zároveň umožňuje efektivnější správu obsahu. Kromě toho pak můžete na stránku nahrát vlastní logo či banner.

4. Šiřte video - každý video příspěvek můžete propagovat pomocí sociálních sítí, blogu nebo newsletteru. Je to levná, účinná a efektivní cesta. 

5. SEO a vyhledávání - nezpomeňte, že každé video by mělo mít vystihující název, popis a klíčová slova. YouTube pracuje jako vyhledávač, takže optimalizovaná videa se zobrazují na vyšších příčkách.

Jednou vytvoříte - vícekrát prodáte

Na web, k produktu, do blogu, newsletteru, sociální sítě, Youtube kanál. 

✏ CHECKLIST A ÚKOLY