Varianty zboží

📩 LEKCE  7

Varianty zboží

Chcete prodávat stejné zboží jen v jiné barvě nebo velikosti? Pak je zde funkce varianty zboží. Varianty se většinou týkají barvy, velikosti (délka, šířka, velikost oblečení a obuvy nebo velikost balení - např. 1, 3 či 5 kg), různé povrchové úpravy (např. u výrobků ze dřeva nebo kovu - matný x lesklý), rozdíl v příchutích, a další

Bez variant produktů se dnes obejde jen málokterý e-shopař - a to z  jednoho zásadního důvodu:

Varianty = pořádek

Představte si ,že se váš e-shop zabývá prodejem oblečení. Nabízíte bílé tričko se zeleným papouškem - ve 4 velikostech. Pokud byste nepoužili funkci variant produktů, pak vám nezbývá nic jiného než každé triko musíte zadat do e-shopu zvlášt.

Nejenom, že je to pracné, ale je to především nepřehledné pro zákazníka. Zákazník bude mít před sebou e-shop, ve kterém je asi milion kousků zboží a bude se přehrabovat ve virtuálních regálech, aby se dopracoval k tomu, že hledá konkrétní triko konkrétní velikosti. A v tomto případě vám garantujeme, že vezme nohy na ramena a bude utíkat pryč.

E-shop platforma a řešení variant

Určitě jste si všimli, že co e-shop, to originál. Jak v grafice, stylu komunikace, struktuře nebo ve zboží... Ale ta jinakost se dá najít
i v tom, jak ukazuje zákazníkům varinaty zboží. Většinou se jedná o možnost rozkliknout nějaké rolovací pole.  Níže alespoň dvě rozdílné ukázky vyřešení variant zboží.

Spousta e-shopů nabízí zákazníkům další parádičky, např:

  • možnost vidět dopředu, zda má dané zboží více barevných variant (viz. levý obrázek níže)
  • změnit barvu zboží  pomocí jednoho kliku a následně mu ukáže toto zboží i v náhledové fotce (tzn. systém e-shopu napáruje fotku s konkrétní variantou produktu). (viz obrázek uprostřed)
  • nebo dané e-shopové řešení nabízí kombinaci více parametrů (v našem případě barvy a velikosti - viz obrázek vpravo)

Jak vypadají varianty zboží v místech pro administrátory?

Každé řešení je v administraci jiné. Ale varianty se většinou v každém takovém řešení dělá přímo u položky zboží nebo má nějaká speciální "udělátka"  většinou ve formě šablon. Ať je to tak nebo tak - my vám ukážeme příklad ze systému Shop5.

Triko má 2 varianty
triko má 2 varianty a potřebuji přidat třetí
přidávání nové varianty - vel. L

👌TIP: Každá varianta má své vlastní nastavení a lze definovat rozdílné údaje - cenu, označení, fotografii, skladovou dostupnost a mnoho dalšího. Varianty lze snadno hromadně párovat, např. vytvořit všechny kombinace velikostí a barev.

✏ CHECKLIST A ÚKOLY