PLATBA
LEKCE 3
Kromě dopravy budou zákazníky jistě zajímat platební podmínky.
Mezi zákazníky stále nejvíce vede možnost platby dobírkou, tento trend ovšem pomalu ustupuje. Rozhodně byste měli nabídnout i jiné možnosti placení.
Osobní odběry na prodejně
Zákazník přijde k vám na prodejnu, může si zboží prohlédnout, osahat a zaplatí ho. Při platbě v hotovosti nezapomeňte, že musíte mít pokladnu napojenou na EET.
Dobírka
Dobírku vybírá váš přepravce při předání zboží a zasílá vám ji během několika dnů na váš bankovní účet.
Vaši zákazníci ji stále budou preferovat, v tom - z ruky do ruky - cítí jistotu a bezpeční. Nejde jen o projev nedůvěry vůči vám jako prodávajícímu, ale i o nedůvěru v systém online plateb, kdy zadávají nějakému ,,virtuálnímu systému,, idetifikační údaje ke své platební kartě.
Online platby
Online platby přestaly být doménou větších e-shopů. Dnes je běžné, že platbu kartou nebo bankovními tlačítky řeší i menší nebo začínající e-shopy, a to jako jeden z mnoha rutinních úkolů už před spuštěním e-shopu na provoz. Pozorujeme ale stále velké rozdíly napříč e-shopy všech velikostí v přístupu k integraci platebního řešení.
Výhodou pro vás je, že peníze máte téměř okamžitě na účtě a můžete zboží poslat ihned zákazníkovi.
Jak to chodí s platbami?
Platby kartou jsou ty, kde zadáte údaje svojí platební karty. Zákazníkovi se propisuje e-mail (na ten mu přijde potvrzení o platbě), název e-shopu, ID platby a objednávky.
Rychlé online platby zákazníka přesměrují na jeho internetové bankovnictví. Po uhrazení vám přijde na e-mail potvrzení.
Kdo poskytuje platební brány?
Poskytovatelů je více, například GoPay, ComGate, PayU, ThePay aj. Jejich odměnou je smluvně dané procento z hodnoty objednávky plus měsíční poplatek za vedení brány. Jak se stanoví cena?
- Podle měsíčního objemu online plateb stanoví procentuální část ceny za transakci. Čím vyšší objem máte, tím výhodnější cenu získáte.
- Podle průměrné platby určíme fixní část ceny za transakci. S vyšší průměrnou platbou získáte výhodnější cenu.
-
Například malý obrat - do 15 000 Kč měsíčně - poplatek za transakci je 2,2 % + 3 Kč a vedení brány je za 190 Kč / měsíc
Platební systémy se propojí s vaším e-shopem. Tyto funkce už nabízejí redakční systémy v základu. Do vašeho e-shopu zadáte ID a ID klíč, které vám poskytne firma, která spravuje platební bránu. Tím se oba systémy propojí. Zákazníkovi pak může přijít automaticky i faktura, s informací, že zboží bylo uhrazeno.
Implementace na váš e-shop bývá jednoduchá - ale časově počítejte tak 2 - 3 týdny. Domluvte si tedy nastavení platební brány předem. Na obrázku od GoPay poskytovatele platební brány vidíte jak probíhá implementace.
TIP: Poskytovatelé platebních brán se často účastní, se svojí nabídkou, různých veletrhů a konferencí. Tam nabízejí zajímavé akce, např. pokud si platební bránu objednáte do 14ti dnů od konání dané akce, máte nulové měsíční poplatky + 1% za transakci - ať už je váš obrat jakýkoli. Takže se podívejte, kdy se kde co koná, kdo vystavuje - vyplatí se vám to sejít se s poskytovatelem osobně a získat zajímavou nabídku. Pokud se nic nekoná - napište nám nebo zavolejte, pomůžeme vám :).
A modul máte za sebou. Před námi je teď legislativa ...
Soubory ke stažení
CHECKLIST A ÚKOLY
DALŠÍ KROKY MODULU:
ZPĚT NA MODUL 1