SKLADOVÉ ZÁSOBY

📩 LEKCE  3

Máte vybraného dodavatele i zboží, které budete nabízet. Pokud nemáte vlastní prodejnu je zbytečné si kupovat zboží předem ,,na sklad,,. Nikdy nevíte kolik jakého kusu prodáte. A dnes už nemusíte použít garáž jako skladovací prostory, vzít si úvěr v bance, abyste garáž naplnili zásobami. 

Právě ta spolupráce s velkoobchodem skýtá i skvělé možnosti jako je - provozovat e-shop s nulovými skladovými zásobami. Váš velkoobchodní dodavatel má plné sklady. A co nemá, dokáže zajistit od výrobce během pár hodin nebo dní. Velkoobchod má zainvestované miliony  korun v zásobách - vy nemusíte mít ani korunu. 

Jakým způsobem tedy doručíte zákazníkovi zboží, které si objednal?

Pokud je váš dodavatel místní velkoobchod. Zajedete si osobně k nim do skladu, vyzvednete si zboží, to zabalíte a pošlete svému zákazníkovi.

Pokud je váš dodavatel z větší dálky, může vám zboží poslat na adresu. Vy ho zkontrolujete, přebalíte a pošlete svému zákazníkovi. To znamená zvýšené náklady na dopravu ,,k vám,, a minimálně o 1 - 2 dny delší dodávku.

 

Další možností je, že vy osobně zboží nebudete mít vůbec ,,v ruce,,. Právě ta dlouhodobá spolupráce s obchodním partnerem, vám umožňuje jednodušší proces objednávání a distribuci zboží. 

Příkladem může být, že vám přijde objednávka. Vy pošlete dodavateli e-mail, ve kterém uvedete, že zboží si dnes či zítra vyzvedne váš přepravce. Velkoobchod na vaše jméno zboží vyskladní pomocí dodacího listu. Jakmile přijede přepravce pro zboží (můžete to být PPL, DPD, Zásilkovna aj. ), tak řidič podepíše dodací list, že zboží převzal. A dopraví ho na depo a následně vašemu zákazníkovi. 

 

Váš zákazník dostane zboží. Fakturu zákazníkovi  pošlete po odeslání zboží e-mailem. A dodavatel pak pošle vaši nákupní fakturu e-mailem vám. Při této dopravě jste využili svého smluvního přepravce, takže náklady na přepravné jsou na vás. Váš přepravce vám pak zašle fakturu za ,,převezené,, zboží.

Některé velkoobchody nabízejí vlastní dopravu zdarma. Tím byste mohli ušetřit, zní to lákavě. Ale pozor, pokud velkoobchod zašle vašemu zákazníkovi jejich vlastní přepravní společností zboží, už nemá jak vybrat dobírku. V další lekci vám vysvětlíme, jak to chodí s fakurací a výběrem dobírkovného. Takže tohoto způsobu dopravy můžete využít, pokud váš zákazník zaplatí předem převodem do banky nebo kartou. 

Toto je jednoduchý příklad pro malé firmy, které nakupují a distribují přes velkoobchod. Čím větší firma, tím bude mít takový systém propracovanější a automatizovanější.  

 

Vy jako správný obchodník, se budete snažit optimalizovat svoje náklady na přepravu zboží. Pokud zákazník za zboží zaplatí předem - využijete dopravy, kterou nabízí velkoobchod. Pokud zákazník požaduje dobírku - pošlete svého smluvního dopravce.
Kombinujte - optimalizujte

Další variantou ,,bezskladového,, provozování e-shopu je Dropshipping . Váš e-shop se může  jednoduše napojit na externí sklad dodavatele. Vy nemusíte řešit skladování ani expedici produktů a dokonce ani reklamaci a nevyzvednuté zásilky. Jak to chodí?

Dropshipping je tedy ideální pro začínající podnikatele, kteří nemají žádné zkušenosti, chtějí zboží prodávat z domu (např. přivýdělek při stávajícím zaměstnaní nebo pro matky na mateřské dovolené) a nemají dostatečnou finanční hotovost na rozjezd svého začínajícího „byznysu“.
Pro koho je vhodný dropshipping?

👌TIP: Kde brát dodavatele pro Dropshipping? https://www.obchodiste.cz/ , www.dropareal.cz a další ..

Další krok je vybrat si smluvního přepravce ...

 

Soubory ke stažení

✏ CHECKLIST A ÚKOLY