COPYWRITER
je textař, který píše reklamní a propagační texty na weby nebo blogy, posty na sociální sítě, chystá prodejní i neprodejní e-maily a další. Píše texty, které informují, nenásilně přesvědčují a zároveň baví. Jeho texty můžete potkat jak v online prostředí, tak i offline prostředí.
-
Kdo je copywriter?
Více o profesi a možnost si vyzkoušet být na chvilku copywriter si můžete po stažení souboru.
COPYWRITING
- je psaní čtivých a komerčně úspěšných textů
- díky dobrému „Copy“ můžete jen získat
- je nástroj pro zlepšení pozic ve vyhledávačích (podpora SEO)
- kvalitní texty zvyšují návštěvnost webu, přitahují pozornost
- zviditelňuje značku/produkt/e-shop …
Kde je copywriting potřeba?
- nadpisy (článků – PR, článků v blogu, článků na webu,…)
- předměty e-mailů
- formuláře na webu
- texty pro funkční tlačítka
- úderné texty pro placenou reklamu (ať už to jsou PPC reklamy nebo letáky do schránky)
- pro komunikaci se zákazníkem
Umění copywritera přesahuje do více disciplín
- musí být jazykově a stylisticky zdatný
- má přesah do psychologie
- umí se vžít do cílového zákazníka
- zná základy marketingu (ví, proč a pro koho texty tvoří a pomocí písmenek dokáže zaujmout a přesvědčit)
- ví, jak se tvoří weby
- umí změřit výkon jeho textů
JAK PRACUJE COPYWRITER?
Dostane zadání, základní text a ten obohatí. Můžete se podívat na dvou příkladech. V prvním jsou základní informace od výrobce, a druhý už doladil copywriter.
KOPAČKY - popisek zboží
Kopačky Umbro Velocita PRO HG white/orange
- Třívrstvá vnější konstrukce, vyrobeno z neoprenu a vzdušných vláken
KOPAČKY - a jak jde na popisky copywriter na Alza.cz?
Umbro Velocita PRO HG White/Orange
Správné kopačky jsou základem skvělého fotbalisty! Umbro Velocita Pro HG v barvě bílé a oranžové jsou lisovky na tvrdý přírodní povrch. Nabízí komfort a pevné usazení na noze díky třívrstvé vnější konstrukci. Podešev byl navržen tak, aby vás boty poslouchaly a chovaly se přesně tak, jak chcete. Získáte tak lepší akceleraci, trakci a mrštnost, což se hodí pro hráče, kteří neběhají v rovných liniích. Zadní část boty je vyrobena z neoprenu, přední je naopak ze vzdušných vláken pro lepší cirkulaci vzduchu. Střed boty byl tepelně "svařován" pro co nejlepší stabilitu. A v poslední řadě na botách oceníte povrch z TPU, který jim dodá odolnost a vy na noze lépe ucítíte míč.
KRBOVÁ VLOŽKA - popis zboží
- Inovativní oplach skla a bezchybně čisté sklo. Vzduch je veden zády přes nahřívací komory. Ty zajišťují vyšší teplotu přivedeného vzduchu pro oplach skla a jeho pomalejší proudění
- Optimalizovaný tvar carconového topeniště vyvinutý pomocí aerodynamického modelu
- Nejmasivnější akumulační materiál na trhu carcon, který je až o 100 % masivnější než u starších typů. Disponuje ale i mnohem větší akumulační schopností, vydrží nahřátý až 12 hodin
- Strukturovaný aktivní povrch carconů zachycuje partikulární částice s následným dopalováním
- Externí přívod vzduchu umožňuje připojení elektronické regulace hoření
- Jednoduché ovládání jedním regulačním prvkem a klička potažená pravou kůží
- Možno doobjednat čtyřstranný zazdívací rámeček s lemem 90st.
KRBOVÁ VLOŽKA - popis e-shopu s pomocí copywritera:
www.webpro-krby-a-kamna.cz
- Malá hloubka je prostorově nenáročná pro obestavby
Výkonem jsou krbové vložky BeF Feel určené pro nízkoenergetické domy - Vzduch je veden do krbové vložky zády přes nahřívací komory, ty pak zajišťují vyšší teplotu přivedeného vzduchu pro oplach skla a jeho pomalejší proudění. Tím je sklo ,,oplachováno,, a je čisté.
- Jako vyzdívka je použit materiál Carcon, ten je jeden z nejmasivnějších akumulačních materiálů na trhu. Tento materiál je oproti starším typům inovován a o 100% masivnější než dříve. Carcon je materiál, který zaručuje větší akumulační schopnost, díky tomu topeniště vydrží nahřáté až 12 hodin.
- Carconového topeniště má optimalizovaný aerodynamický tvar. Tento tvar spalovací komory je konstruován na základě aerodynamických testů. Tím výrobce dosáhl dokonalého modelu proudění spalin. Povrch carconů pak zachycuje partikulární částice s následným dopalováním. To zaručuje účinnosti krbové vložky až 84% při průměrné spotřebě paliva 1,53 kg/hodinu.
- Jednoduché ovládání této krbové vložky je pouze jedním regulačním prvkem. Ten je standartně v barvě krbové vložky, ale je možné přikoupit ovládání v nerezu. Měnit lze i krytka sekundárního vzduchu v topeništi.
- atd. https://www.webpro-krby-a-kamna.cz/p/krbova-vlozka-bef-feel-6-do-nizkoenergetickych-domu
Byla by práce copywritera pro vás?
Zkuste si pár úkolů – výsledek nám můžete poslat na e-mail: info@a-v-o.cz, předmět „copywriter“ a my se na vaši tvorbu podíváme a odpovíme vám.
Tak s chutí do toho
1. Vymyslete poutavý název pro níže uvedený článek
2. Napište krátkou anotaci, kterou byste napsali do postu na Facebook – souhrn v pár větách, kterými nalákáte čtenáře k přečtení článku
3. A pokud máte ještě chuť, zkuste napsat krátký popis zboží. Zadání od výrobce: Dámské sluneční brýle „pilotky“. UV filtr 400. Zlaté kování. Výrobce Giil.eu
ČLÁNEK K ZADÁNÍ
Pokud vlastníte nebo spravujete e-shop a chcete se dozvědět, na jaké chyby si dát pozor, určitě čtěte dál. Zjistíte, jaké SEO chyby dělají majitelé e-shopů nejčastěji a jak je snadné je napravit. U naprosté většiny e-shopů je možné vše dát do pořádku pouze malými technickými zásahy.
Záplava e-shopů v Čechách je obrovská a vyniknout mezi konkurencí je rok od roku těžší. Přestože jsou firmy podobné, každá může mít naprosto odlišný business model a naopak stejné modely mohou být úspěšné každý jinak. Je třeba se tak opravdu zamyslet nad svým podnikem, sortimentem, prozkoumat konkurenci a přinést zákazníkovi „něco navíc“.
Je nutné si uvědomit, že SEO nejde zapnout, nastavit, koupit, atp. SEO je dlouhodobá práce, založená na plánu, jehož cílem je přilákat zákazníky pomocí vyhledávačů.
V Česku je přes 43 tisíc e-shopů. Přitom Česká obchodní inspekce odhalila chyby až u 83 % z nich. Abychom tohle procento snížili, rozhodli jsme se pro vás shrnout 14 nejčastějších chyb.
1. málo/žádné popisky zboží
2. duplicita popisků s konkurencí – jedinečnost textů
3. špatné používání filtrů (špatně nastavené URL filtrované stránky)
4. duplicitní/chybějící titulky (= to co vidíme na záložce) nebo jejich názvy jsou příliš dlouhé či krátké
5. duplicitní/chybějící metapopisky (metadescription) = text popisu stránek, který by měl přiblížit zákazníkovi o čem stránka vlastně je
6. žádné nebo špatně zvolené nadpisy (minimálně H1, H2)
7. špatně zvolené URL (příliš dlouhé nebo nezajímavé)
8. chyby v přesměrování
9. nejsou zapnuté metriky (konkrétně modul eCommerce v Google Analytics) – nejsou statistiky odkud zákazník přišel, jak dlouho zůstal na webu, reporty o nákupech apod.)
10. nejsou zapojeny recenze na produkty (tzn. nulové budování důvěry)
11. špatně pojmenované kategorie v e-shopech
12. pomalé načítání stránek (mnoho grafiky, tlačítek, interaktivních prvků)
13. přehnané využívání klíčových slov (vyhledávač vyhodnotí jako Spam)
14. nepoužívání tzv. Long tailů
Všechny tyto faktory jsou důležité nejen při rozjezdu e-shopu, ale i při jeho dalším provozu. Poučte se z chyb konkurence a vyšvihněte své podnikání zase o kus nahoru!