HURÁ, JDEME VKLÁDAT ZBOŽÍ

📩 LEKCE  2

Ušli jste obrovský kus cesty a my vám gratulujeme. Prokousat se spoustou věcí, které si zákazník v e-shopu prakticky nevšimne je za vámi a teď nastává ta slíbená "švanda". Tedy plnění e-shopu zbožím. Napadá nás otázka - kdyby jste věděli, co všechno je za tvorbou e-shopu než vůbec ukážete zákazníkovi produkt - šli byste do toho?  😉

 

Zboží (produkty) - ať už zboží fyzické nebo ve formě služby tvoří jádro každého e-shopu. Bez nich, jako by e-shop prakticky ani neexistoval. Každý e-shopař to ví, ale jen málokdo se věnuje jejich správnému popisu
Zboží

Zboží můžete do e-shopu zadávat dvojím způsobem

  • ručně - tato metoda je skvělá, pokud nemáte/nebudete mít  v e-shopu mnoho produktů
    a máte prostor a čas. Tato zdlouhavější cesta má i svůj smysl. Projdete si daný produkt, pokud ho máte u sebe, doma nebo na prodejně, můžete si ho ošahat a zboží velmi pečlivě popsat.
  • importem - spousta dodavatelů vám může dát soubor v *csv formátu a vy si jen naimportujete takto sepsané zboží do e-shopu. Tato forma je velmi rychlá, ala má jednu zásadní nevýhodu - měli byste se ka každému zboží vrátit a upravit u daného zboží spoustu parametrů. Proč tomu tak je vám ukážeme níže.

Jaké parametry je třeba vyplnit u každého zboží?  

Spousta e-shopařů vkládá zboží do svého online obchodu  stylem "CTRL+C a CTRL+V" nebo použije klasický import. Je to sice jednoduché a rychlé, ale je tu ALE - není to efektivní. Váš e-shop pak nenajdou vyhledávače (Google nebo Seznam), natož pak váš zákazník. Volně přeložíme - neprodáváte. 

Níže uvádíme základní parametry, které je potřeba vložit/popsat/připravit/nebo udělat tak, aby zboží bylo pro zákazníka lákavé. Jsou to:

  • Název
  • Kategorie
  • Popis
  • Obrázek/fotografie
  • Cena/slevy
  • Parametry
  • Varianty
  • Stav zásob a dostupnost
  • Související produkty
  • SEO parametry
  • a další

Každá dnešní e-shopová platforma má tyto parametry připravené a navádí majitele e-shopu k tomu, aby jich vyplnil co nejvíce. Jako příklad uvádíme administraci zboží na systémovém řešní od Shop5.

V dalších kapitolách si jednotlivé parametry projdeme podrobněji.

 

👌TIP:  Nedá se říci, který z výše uvedených parametrů je nejdůležitější. Jeden nemá dostatečnou sílu bez těch ostatních a ostatní nemohou fungovat bez toho jednoho. Asi bychom to připodobnili ke Třem mušketýrům - ale s tím rozdílem, že
v e-shopu nejsou jen tři parametry 🙂

✏ CHECKLIST A ÚKOLY