HURÁ, JDEME VKLÁDAT ZBOŽÍ
LEKCE 2
Ušli jste obrovský kus cesty a my vám gratulujeme. Prokousat se spoustou věcí, které si zákazník v e-shopu prakticky nevšimne je za vámi a teď nastává ta slíbená "švanda". Tedy plnění e-shopu zbožím. Napadá nás otázka - kdyby jste věděli, co všechno je za tvorbou e-shopu než vůbec ukážete zákazníkovi produkt - šli byste do toho?
Zboží (produkty) - ať už zboží fyzické nebo ve formě služby tvoří jádro každého e-shopu. Bez nich, jako by e-shop prakticky ani neexistoval. Každý e-shopař to ví, ale jen málokdo se věnuje jejich správnému popisu
Zboží můžete do e-shopu zadávat dvojím způsobem
- ručně - tato metoda je skvělá, pokud nemáte/nebudete mít v e-shopu mnoho produktů
a máte prostor a čas. Tato zdlouhavější cesta má i svůj smysl. Projdete si daný produkt, pokud ho máte u sebe, doma nebo na prodejně, můžete si ho ošahat a zboží velmi pečlivě popsat. - importem - spousta dodavatelů vám může dát soubor v *csv formátu a vy si jen naimportujete takto sepsané zboží do e-shopu. Tato forma je velmi rychlá, ala má jednu zásadní nevýhodu - měli byste se ka každému zboží vrátit a upravit u daného zboží spoustu parametrů. Proč tomu tak je vám ukážeme níže.
Jaké parametry je třeba vyplnit u každého zboží?
Spousta e-shopařů vkládá zboží do svého online obchodu stylem "CTRL+C a CTRL+V" nebo použije klasický import. Je to sice jednoduché a rychlé, ale je tu ALE - není to efektivní. Váš e-shop pak nenajdou vyhledávače (Google nebo Seznam), natož pak váš zákazník. Volně přeložíme - neprodáváte.
Níže uvádíme základní parametry, které je potřeba vložit/popsat/připravit/nebo udělat tak, aby zboží bylo pro zákazníka lákavé. Jsou to:
- Název
- Kategorie
- Popis
- Obrázek/fotografie
- Cena/slevy
- Parametry
- Varianty
- Stav zásob a dostupnost
- Související produkty
- SEO parametry
- a další
Každá dnešní e-shopová platforma má tyto parametry připravené a navádí majitele e-shopu k tomu, aby jich vyplnil co nejvíce. Jako příklad uvádíme administraci zboží na systémovém řešní od Shop5.
V dalších kapitolách si jednotlivé parametry projdeme podrobněji.
TIP: Nedá se říci, který z výše uvedených parametrů je nejdůležitější. Jeden nemá dostatečnou sílu bez těch ostatních a ostatní nemohou fungovat bez toho jednoho. Asi bychom to připodobnili ke Třem mušketýrům - ale s tím rozdílem, že
v e-shopu nejsou jen tři parametry 🙂
Soubory ke stažení
CHECKLIST A ÚKOLY
DALŠÍ KROKY MODULU:
ZPĚT NA MODUL 1